Logo
Nevíte si rady? Zavolejte.
(Po - Pá 7.00 - 15.30)
0 ks
za 0 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
Nakupte ještě za 999 Kč a máte dopravu ZDARMA
  • Kategorie blogu
Novinky
04.12.2020
Vítěz nejlepších nealkoholických nápojů World Natural Beverage Awards.
Už nyní ho můžete nakoupit zde. Nealkoholický přírodní elixír z kořene zázvoru, bezových květů, petrklíče a rozinek má blahodárné účinky a příjemně vý... číst celé
27.11.2020
Chutné oříšky pro zdraví
Rozšířili jsme sortiment o oříšky, suché plody a semínka v různých podobách. Přírodní dávka pestré škály vitamínů a dalších účinných látek ve zdravé a... číst celé
01.04.2020
SOS Vitamin komplex - účinná ochrana zevnitř nejen pro nejohroženější...
S potěšením Vám představujeme zcela nový výrobek firmy Orling, který oceníte zvláště v těchto dnech. Odborníci se shodují v tom, že kromě ochrany vně... číst celé
Zobrazit všechny novinky
ZDRAVÉ NOVINKY DO EMAILU

Buďte první, kdo se dozví o zajímavostech a novinkách od našich zpravodajů. Od receptů až po akční ceny. Rozesíláme max 2x za měsíc.

1. Úvod
  2. Blog
  3. Přišli vědci konečně na kloub křupání kloubů?
16.08.2019

Přišli vědci konečně na kloub křupání kloubů?

Jak funguje mnohými lidmi nenáviděné praskání kloubů?

Podle nejnovějších vědeckých poznatků vědců z pařížské vysoké školy École Polytechnique přišli na to, co způsobuje charakteristické lupání v kloubech. Víme, že ne všechny klouby v lidském těle je možné takto „prokřupat“ a navíc, po jednom křupnutí není kloub schopen tuto akci zopakovat dříve, než za 20 minut.

Co tedy způsobuje onen zvuk při křupání kloubů? Ukázalo se, že jde o zhroucení shluku mikroskopických bublinek v kloubní tekutině. Dokonce i prasknutí jedné bubliny může způsobit charakteristické lupnutí.

Jak pokus pařížské školy probíhal? Dřívější studie ztroskotaly například na tom, že se předpokládalo, že zvuk způsobuje vznik bublin nikoli jejich zánik. Navíc technické provedení studií bylo odlišné. Kloub se zkoumal ultrazvukovými vlnami anebo obyčejným pozorováním. Pařížští vědci zhotovili matematický model, který popsal fyzikální fenomén, který vede k onomu prasknutí.

Přestože vědci přišli na kloub kloubí záhadě, pořád s jistotou nejsou schopni říct, jestli je křupání kloubů zdravotně závadné či nikoli. Vášnivé křupače může uklidnit alespoň fakt, že navzdory mnohým domněnkám, rozhodně nezpůsobuje artritidu.

Ať už vám křupou klouby nebo ne, určitě byste neměli péči o ně zanedbávat. S posílením kloubů vám pomůže například Geladrink, o jehož účincích se dozvíte více v jednom z předchozích článků.

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli