Logo
Nevíte si rady? Zavolejte.
(Po - Pá 7.00 - 15.30)
0 ks
za 0 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
Novinky
09.10.2019
SEDMIKRÁSKA Orling
Máme pro Vás čerstvou novinku: SEDMIKRÁSKA Orling® podporuje boj s nechtěnými vráskami a dalšími projevy stárnutí kůže; je určena i pro dospívající s... číst celé
09.10.2019
POZOR! AKČNÍ CENY POUZE OMEZENOU DOBU!
Pokud se Vám cokoli líbí, neváhejte a objednejte si ještě dnes. Akční ceny ve velice brzké době zmizí. Přeji, ať  jste s nákupem spokojeni.   číst celé
Zobrazit všechny novinky
ZDRAVÉ NOVINKY DO EMAILU

Buďte první, kdo se dozví o zajímavostech a novinkách od našich zpravodajů. Od receptů až po akční ceny. Rozesíláme max 2x za měsíc.

1. Úvod
  2. Blog
  3. Přišli vědci konečně na kloub křupání kloubů?
16.08.2019

Přišli vědci konečně na kloub křupání kloubů?

Jak funguje mnohými lidmi nenáviděné praskání kloubů?

Podle nejnovějších vědeckých poznatků vědců z pařížské vysoké školy École Polytechnique přišli na to, co způsobuje charakteristické lupání v kloubech. Víme, že ne všechny klouby v lidském těle je možné takto „prokřupat“ a navíc, po jednom křupnutí není kloub schopen tuto akci zopakovat dříve, než za 20 minut.

Co tedy způsobuje onen zvuk při křupání kloubů? Ukázalo se, že jde o zhroucení shluku mikroskopických bublinek v kloubní tekutině. Dokonce i prasknutí jedné bubliny může způsobit charakteristické lupnutí.

Jak pokus pařížské školy probíhal? Dřívější studie ztroskotaly například na tom, že se předpokládalo, že zvuk způsobuje vznik bublin nikoli jejich zánik. Navíc technické provedení studií bylo odlišné. Kloub se zkoumal ultrazvukovými vlnami anebo obyčejným pozorováním. Pařížští vědci zhotovili matematický model, který popsal fyzikální fenomén, který vede k onomu prasknutí.

Přestože vědci přišli na kloub kloubí záhadě, pořád s jistotou nejsou schopni říct, jestli je křupání kloubů zdravotně závadné či nikoli. Vášnivé křupače může uklidnit alespoň fakt, že navzdory mnohým domněnkám, rozhodně nezpůsobuje artritidu.

Ať už vám křupou klouby nebo ne, určitě byste neměli péči o ně zanedbávat. S posílením kloubů vám pomůže například Geladrink, o jehož účincích se dozvíte více v jednom z předchozích článků.

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli
ZDRAVÉ NOVINKY DO EMAILU

akoupim.cz adg        akoupim.cz dr.popov      akoupim.cz Orling      akoupim.cz perpetuum      akoupim.cz gelacan       akoupim.cz geladrink        akoupim.cz

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz