Logo
Nevíte si rady? Zavolejte.
(Po - Pá 7.00 - 15.30)
0 ks
za 0 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
Novinky
09.10.2019
SEDMIKRÁSKA Orling
Máme pro Vás čerstvou novinku: SEDMIKRÁSKA Orling® podporuje boj s nechtěnými vráskami a dalšími projevy stárnutí kůže; je určena i pro dospívající s... číst celé
09.10.2019
POZOR! AKČNÍ CENY POUZE OMEZENOU DOBU!
Pokud se Vám cokoli líbí, neváhejte a objednejte si ještě dnes. Akční ceny ve velice brzké době zmizí. Přeji, ať  jste s nákupem spokojeni.   číst celé
Zobrazit všechny novinky
ZDRAVÉ NOVINKY DO EMAILU

Buďte první, kdo se dozví o zajímavostech a novinkách od našich zpravodajů. Od receptů až po akční ceny. Rozesíláme max 2x za měsíc.

  1. Úvod
  2. Blog
  3. 10 tipů jak na spánek!
29.06.2019

10 tipů jak na spánek!

Snažíte se zhubnout na letní sezónu, ale zatím neúspěšně? Na vině může být i nedostatek spánku!

Kvalitní spánek je pro naše tělo stejně důležitý, jako zdravá strava nebo psychická pohoda. Podle nejrůznějších studií může mít nedostatek spánku negativní vliv na náš metabolismus a mozkovou aktivitu.[1][2][3]

Naše schopnost vydržet dlouho do noci vzhůru a brzy ráno vstávat se s věkem rapidně snižuje a tělo nám často vypoví službu ve chvíli, kdy se nám to nejméně hodí. Nenechte to zajít tak daleko a udělejte něco pro své zdraví hned!

Tady je pár tipů na zlepšení kvality vašeho spánku:

  1. Sluneční světlo

Sluneční světlo je pro vaše tělo jako přírodní hodiny. Říká vám, kdy je čas vstávat a kdy je čas jít spát. Snažte se nevyhýbat se slunečním paprskům právě během dne. Práce v zatemněné kanceláři vašemu tělu rozhodně nepomůže. Světlo vás nabije energií a pomůže vám zvýšit výkon během dne a kvalitu spánku přes noc. [4]

  1. Během odpoledne se vyhýbejte modrému světlu

Monitor vašeho počítače, display vašeho mobilu či tabletu vydává modré světlo, které má opačný efekt na vaše tělo než sluneční záření. Místo mobilu usínejte raději s knížkou nebo si stáhněte aplikaci, která, modré světlo blokuje.

  1. Kofein

Místo odpolední kávy vsaďte na čaj nebo cereální nápoje (Caro, melta).

  1. Čas

Snažte se chodit spát a vstávat vždy ve stejný čas. Nepravidelný spánkový rytmus může rozhodit hladinu melatoninu, též známého pod názvem “spánkový hormon”, ve vašem těle.

Např. Pokud potřebujete vstávat v 7 hodin ráno, jděte spát ideálně v 10 nejpozději 11 hodin večer. Po pár týdnech nebudete potřebovat ani budík.

  1. Noční svačinka

Snažte se, aby vaše poslední jídlo bylo 1 hodinu – 1,5 hodiny před spaním. Zapomeňte na pravidlo nízkosacharidové večeře, to už dávno neplatí. Nezapomeňte, že jít spát hladový je stejně tak špatné, jako jít spát přejedený.

  1. Prázdná hlava

Naučte se jednoduše vypnout. Zkuste mít vedle postele kousek papíru, na který si zaznamenávejte všechny obavy, nepříjemné myšlenky, odložené úkoly a starosti, které vás před spaním napadají a brání vám usnout. Tím že si je napíšete, dáte vašemu mozku možnost na ně zapomenout a budete usínat mnohem klidnější.

  1. Pohodlný polštář a matrace

I když se to může zdát jako maličkost, možná potřebujete měkčí/tvrdší matraci, aby se vám lépe spalo. Poraďte se v obchodě s prodavačem a zeptejte se na možnost vrácení produktu v případě, že by vám nevyhovoval.

  1. Sprcha

Dejte si před spaním sprchu nebo si napusťte vanu a dopřejte si relaxační koupel. Budete se cítit svěží a klidnější.

  1. Postel

Používejte postel pouze na spaní, neučte se pracovat v posteli, učit se v posteli apod. Když naučíte svůj mozek jednoduchou rovnici postel=spánek, budete usínat mnohem rychleji a předejdete tak nekonečnému počítání oveček.

  1. Prostředí

 Většina lidí nejlépe usíná při teplotách okolo 17-20 stupňů, ale kromě teploty je velmi důležitá i kvalita vzduchu v místnosti. Zkuste osvěžovač vzduchu od Dr. Popova, který pomáhá při psychické únavě, nespavosti a stresu. Aktivní obsažené látky působí příznivě na lidský organismus.

 

[1] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17308390

[2] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19955752

[3] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23319909

[4] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8340561

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli
ZDRAVÉ NOVINKY DO EMAILU
Buďte první, kdo se dozví o zajímavostech a novinkách od našich zpravodajů. Od receptů až po akční ceny. Rozesíláme max 2x za měsíc.

         akoupim.cz adg        akoupim.cz dr.popov      akoupim.cz Orling      akoupim.cz perpetuum      akoupim.cz gelacan       akoupim.cz geladrink        akoupim.cz

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz